28 Temmuz 2007 Cumartesi

hastayım..

18 - 19 yaşıma kadar kendimi bildiğimden beri göz ve diş doktorunun haricinde hiç doktora gitmemiştim. ha bir de neden olduğunu tam bilemediğim sebeplerden ötürü 4-5 yaşlarımdayken annem beni üniversitenin pedogoji servisine götürürdü. bebekken de çok sinirli olduğum için bayılırmışım iki de bir. neyse, işte kendimi hiç hasta hissetmediğim onca seneden sonra 20li yaşlarımda arka arkaya hastalanmaya başladım. yok kanımdaki lökosit fazla çıktı da lösemi mi diye endişelenildi, yok ciğerlerim için harap olmuş denildi, haftaya düzeldi. birden apandistim ben de burdayım dedi ve der demez vücudumdan ihraç edildi. banyo yaparken şofbenden zehirlendim ölümden döndüm, ciğerlerim su topladı, böbreklerime her sene tekrarlayan ağrılar kaldı. sonra uzun ve ağır bir depresyon sürecine girdim.. bütün bunlar 19 yaşımdan 22 yaşıma kadar olan zamanda oldu bitti. sonra ağır aksak geçen iki seneden sonra biricik yavrum dünyaya geldi. o doğduktan sonra ağrı kesici dahi almamaya çalışarak artık hasta değil, iyi olduğumu telkin ettim kendime. tam da inanmıştım..

dün doktorlardan bir doktor sadece fibromiyalji olmadığımı, aynı zamanda romatoid artrit (iltihaplı eklem romatizması) olduğumu söyledi bana. bunun geçmeyen bir hastalık olduğu, hayatımın kalan kısmını ilaçlar eşliğinde geçireceğim, gereken ilgiyi göstermezsem bazı uzuvlarımda deformasyon olabileceği, gereken şekilde tedavi edilmezsem romatizmanın kalbime geçeceği konularında da bilgilendirildim. tedavi sırasında çocuğum olmamalıymış ve hayatımı doktor kontrolünde devam ettirmeliymişim.

doktorun dedikleri bunlar. bakalım Allah ne diyecek..

2 yorum:

kirpi dedi ki...

trafik çok yoğun. beni mazur görünüz. bir türlü size müjdelemeye fırsat bulamadım. fakat annem de gençliğinde bu hastalığın aynından muzdaripmiş, şimdi hamd olsun... hiçbir sıkıntısı yok, yani en azından bu hastalıktan yana.... ben inanıyorum şifanın sizin için muhakkak var olduğuna. ve sizi muhabbetle kucaklıyorum.. hem de öyle çok....

vedide yalınayak dedi ki...

canım eda, çok teşekkür ederim..
ayrıca keşke kırmızı lambam olsa, yaksam, trafik dursa, ben de seni kucaklasam, kucaklasam..