18 Ocak 2012 Çarşamba

Allah'la ilgili ilk öğrendiğim şey 'tek' olduguydu. Yanlış hatırlamıyorsam yasımı bilemeyecek kadar küçüktüm o zamanlar. Bana çok ilginç seyler anlattığı hissine kapıldığım anneme ardı ardına sorular sormuştum. Neden tek? Canı sıkılmaz mı? Neden o Allah? Her şeyi mi o yarattı? İstediği her şeyi yaratabilirse bi tane daha Allah yaratmaz mı?
Ve benzeri..

Tek oluşu çok kafama takılmış olmalı ki hala o'nun hakkında ilk öğrendiğim bilginin bu olduğunu sanıyorum. Ve su unutamadigim cevap da bunun bir delilidir:

"çünkü iki tane Allah olsaydı kavga ederlerdi."

Bu cevap bütün direnişimi kırmıştı. Öyle ya, birinin istediğini digeri istemeseydi, biri ben daha çok Allah'ım deseydi bile mesela, çok fena kavga cikabilirdi. Küçük aklıma yatmıştı bu.

Takriben uç yasımdan takriben otuzuc yasıma kadar bu cevabı hiç hatırlamadım desem yeridir. Amma ve lakin bu yasımda, dünya binlerce defa dönüp durduktan sonra basımda, bu cevaba ihtiyac duydum da çektim çıkardım hafızamdan. Ah ehad Allahım, nelere kadirsin..

Hiç yorum yok: