14 Ekim 2010 Perşembe

nihal bengisu karaca bana böyle dedi

müsaadelerinizle buraya bir şeyler yazacağım. aslında çoğu alıntı. bu gece itibariyle twitterda geçen diyalogların sıralanması. kenarda dursun, arayan bulsun deyu:

olay 
@nibenka (nihal bengisu karaca)
@kuritofosekos (fatma bozkurt eryılmaz)
ve 
@caglayanibi (çağlayanibiş) arasında geçmektedir.

 Nihal Bengisu Karaca 
 by kuritofosekos
tweetlerdeki harf hatalarını tashih eden takipçilere uyuz oluyorum


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ yazar olduğu için takip edilen birinin harf hataları daha bir göze batıyor olsa gerek? :)


 Nihal Bengisu Karaca 
 by kuritofosekos
@ 
@ buraya yazarlık taslamayagelmedim,onuniçinkösem veprogramımvar,hayranlarım olsun ohşşşinsanı da degilimhevesimialıpgidicem


 fatmabozkurteryılmaz 

@ yazarlık taslanan bir şey mi? çok enteresan :)


 Nihal Bengisu Karaca 
 by kuritofosekos
@ 
@ evet o bir giysidir ve bazen giymek istemezsin bir kimlik kartidir bazen takmak istemezsin.bunu entersan bulmanız entersan


 fatmabozkurteryılmaz 

@ bu öznel bir yaklaşım tabii haklı olarak. kendi yazarlığınızı tanımladınız. saygı duyulabilir.


 Nihal Bengisu Karaca 

@ 
@ yazarların da rahatlamaya ve fazla düşünmeden davranmaya ihtiyacı vardır, saygı duyarım filan diyerek bu tatsız

 Nihal Bengisu Karaca 

@ 
@ anlamazsan gelmeyi sürdürmekte kararliysaniz siz bilirsiniz


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ hımm.. sizi anlıyorum, gerçekten. geçmiş olsun.


 Nihal Bengisu Karaca 

@ 
@ hayatta basarılar


 fatmabozkurteryılmaz 

@ beni blockladı. hiç böylesine onore edilmemiştim :)


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ teşekkür ederim :) ben de başarılarınızın devamını dilerim.


 Çağlayanİbiş 

@ 
@ uçmuş o artık bizlerle ilişkisi kopmuş, örtü ise artık sadece bi aksesuar olmuş...


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ kimin örtüsü neresini örter, beni hiç ilgilendirmez. istediği yere de uçabilir, bence özgür. benimle zaten bir ilişkisi yoktu:)


 Çağlayanİbiş 

@ 
@ dişi ahmet hakan diyorum başka da birşey demeye gerek yok aslında,annemin hakkındaki yorumu:bu tesettürlüyse biz neyiz :)


 fatmabozkurteryılmaz 

ben insansever biriyim, genel olarak. @ 'yı da hala seviyorum. oooordaaa bir @ var uzaktaaaa görmesek deee duymasak daaa :)


 Nihal Bengisu Karaca 
 by kuritofosekos
@ gıybet günahtır kurito.tesettürüm hakkında veiçinden ahmet.c geçen benzetmelerinizle kul hakkına girdiğinizi de hatırlatırım


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ işte şimdi ciddiyim. o sözleri ben söylemedim söyleyene de cevabımı verdim. keyif için burada olabilirsiniz ama böyle ithamlarda

 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ bulunmak için daha dikkatli olmalısınız.


 Nihal Bengisu Karaca 

@ yazar kimliği çıkarılamaz bir libas değil ama müslüman olmak 24 saat.birşekildedöndüdolaştıbanagelditweetlerin


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ o halde hevesinizi alırken twitterı kullanmayı da iyice öğrenin. zira @ nin profilinde yazanları gördüğünüzde utanırsını

 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ gıybet günah ve beni blockladığınızda bile size yazdığım şeylerde görebileceğiniz fonksiyonu kullandım. ya iftira?


 Çağlayanİbiş 

@ evet ben söyledim o sözleri ve genel bir görüşü yansıtıyorlar,tvlerdeki tesettürlüler bizi temsil etmiyor görüşünü.. @

 Çağlayanİbiş 

@ anadoludaki kadınlar kendini popüler kültüre kaptırmış gerçek davasından kopmuş tvlerdeki tesettürlüleri sevmiyorlar @


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ @ çağlayanibi, tvlerdeki ya da herhangi bir yerdeki tesettürlü kimseyi yansıtmak zorunda değildir diye düşünüyorum ve

 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ inceliğiniz için teşekkür ediyorum. iyi geceler


 Çağlayanİbiş 

@ 
@ @ elbette yansıtmak zorunda değiller ama kendilerini öyle görenler var.zaten mesele de bu.kendilerini öyle görmeleri.

 Çağlayanİbiş 

@ 
@ iyi geceler, teşekkür etmenize gerek yok, yapmak zorunda oldugum bir şeydi, benim söyledigim yüzünden sizi itham etti...


 Nihal Bengisu Karaca 

@ bana senin ve bahsettiğin kişinin nicknameini de içeren ve bana epeyce hakaret eden cümleler geldi, iftira nedir?


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ gazeteci kimliğinizi bir kaç dakikalığına giyin ve bakın bakalım kim ne demiş. çok zor değil. hakkıma girdiniz.


 Nihal Bengisu Karaca 

@ 
@ yok zaten yazı yazma vakti geldi, asıl siz beni üzdünüz, militan kemalistlerce itham edilmeye aliskindim ama bu iyi gelmedi


 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ gerçekten yazık. ilim irfan sahibi analiz yapabilen biri bu kadar dar görüşlü olmamalı. her şey açık ama anlamamakta direniyorsunuz

 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ geri adım atmayı da bilmeli insan dediğin. yanlış yaptığında dönmeli. ama zekanıza hayranım. tribünlere oynuyorsunuz. yazdıklarımı

 fatmabozkurteryılmaz 

@ 
@ görmeyenler haklı olduğunuzu düşünebilecek şekilde yazıyorsunuz. neyse ki her şeyi bilen allah var. o bana yeter.


 fatmabozkurteryılmaz 

@ yazdıklarını silecek kadar twitter kullanmayı öğrenmiş ama kimin ne dediğini görmek için hala çok çömez. sabredelim, öğrenir elbet.

23 yorum:

jora silverstone dedi ki...

geçmiş olsun. çok sinir bozucu görünüyor.
sahiden "yanlış anlamışım kusura bakma" diyeceği yerde sıvamayı tercih etmiş. şaşırdım. halbuki çok da şık olurdu öyle dese.
ben zaten twitırı hiç sevmiyorum.

vedide yalınayak dedi ki...

insan nasibinde ne varsa, onu yiyor vesselam :)

şehirlerdenbirşehir dedi ki...

Nihal hanımın bu yazıyı okumasını ve daha ilk başta nasıl at gözlüğünü taktığını görmesini umut ediyorum.

Adsız dedi ki...

çok pardon ama kime ne sağlıyor bu deşifre..? haklı olmak bu kadar mı önemli..
herkesi kendi haline/ahvaline bıraksak.. herkes günü geldiğinde kendini bilmez mi?

vedide yalınayak dedi ki...

sondan başlayayım adı sanı olmayan kimse.
evet, herkes günü geldiğinde kendini bilir ve inanın ki o gün hayatının deşifresini aldığı gündür aynı zamanda. bu deşifre ile herhangi birinin kendini bilmesini ümid ediyor falan değilim kaldı ki bu ne benim işim ne de haddim. herkes zaten kendi halinde ahvalindedir. ama insan aynı zamanda sosyal bir varlıktır ve diğer insanlarla irtibat halindedir. bu irtibatı içinde yaptıklarından bir kaç şekilde, pek çok yere sorumludur. evet haklı olmak en az bu kadar önemlidir, her daim. bana huzur sağlıyor.

Adsız dedi ki...

sevgili vedide,
hitabınız hoş değil, adım yok çünkü blog, twitter, ff vs. kullanmayan bir kişiyim, yalnız bir okurum.
ne güzel, demek ki haklı olmakla huzur da bulunabilirmiş..
haklı olmayı değil insanların birbirine saygılı olmasını tercih ederim. okuduğum meseleyi tuhaf bulduğum ve şaşırdığım için yazmıştım. naçizane..
selamlar

vedide yalınayak dedi ki...

ben de yedim :)

yine de, şöyle söyleyeyim;
ey sevgili adı sanı olup da yorum gönderirken onu oradaki kutucuğa kendi elceyizleriyle yazmayı unutan ve belki de düşünemeyen adını bilmediğim(!) insan, ey, sen,

kusuruma bakmayın size adsız sansız, şansız şöhretsiz gibi bir tabirle yazdığım için.. ne var ki son günlerde, üzerine yorum yaptığımız konuşmadan da anlaşılacağı üzere çok düşük hitabet ve çok yüksek anlamazdan gelmelerle karşılaştım ki sanırım ve hatta korkarım dengem şaşırdı. üzüme baka baka karardım, çivi çiviyi söktü, soğuktan donan buzla ovuldu.

size kesinlikle katılıyorum ki insanların birbirlerine saygılı olması gerçekten ama gerçekten çok önemlidir, önemsenmelidir, zaten benim de böyle bir hassasiyetim olduğu için bu konuşmalar burada yayınlanıyor.

yine de tekrar edeyim;

hak'lı olmak her zaman huzur verir. evet böyledir.

Adsız dedi ki...

vallahi ve billahi yok! sizden korktum; ne kadar incitici bir insansınız. herkesi aynı kefeye koymak kötü alışkanlık. diliniz fazlasıyla sert ve iğneleyici.

güzel günler

Adsız dedi ki...

belki, hakikaten sadece okumakla yetinmek gereken mecralarda bir söz söylemeye "cüret etmek" benim hatam olmuştur. bunun için kendime kızdım. herkes bildiği dünyada kalmalı. kendimi böyle ifade etmeye çalışmak hoşuma gitmedi.
rahatsız ettiğim için benim kusuruma bakmayın ama sizin de tavrınız yüzünüz gibi güleç değil.
hoşçakalın

vedide yalınayak dedi ki...

evet evet çok haklısınız. dilim fazlasıyla sert ve iğneleyici. biliyor musunuz, yüzüm her zaman güleç değil. öyle bir somurtuyorum ki bazan, şaşarsınız. a! aklıma geldi ne hikmetse, her zaman da böyle konuşmuyorum ben. sahi.. ama çok iyi bir şey, gerekli gördüğüm zamanlarda bu özelliğimi kullanabiliyor olmam. tatlı tatlı konuştuğum zamanları bir düşünseniz, nasıl da kıymetleniyor..

silah taşımanın bir adabı vardır. ya silahını hiç çıkarmayacaksın ya da o silah çıktıysa kullanmadan yerine koymayacaksın.

ne demişti büyüklerimiz, kalem kılıçtan keskindir. hakikaten her şeyi biliyor bu büyükler.

ve evet, yine haklısınız, ne kadar da çok haklı olabiliyorsunuz bazan :)

siz de hoşçakalın.

Adsız dedi ki...

durumunuz patolojik mi? sizin derdiniz nedir?

vedide yalınayak dedi ki...

:)

Allahım ne kadar yaratıcısın, ne cinsler yaratıyorsun :)
--------------

sizin derdiniz nedir ki gelip salça oluyorsunuz? mazoşist bir tavır seziyorum. hem hala bir isminiz yok. çok tuhafsınız, adsız.

Adsız dedi ki...

salça mı..? ayıp oluyor sanki?
öğrettiniz ya, insan sosyal bir varlıkmış; ben de nasıl oldu anlayamadım ama sosyalleşiverdim.
bu yorumlar yerine yeni yazılar yazsanız da okusam.. gerçekten ne yazdığınızı merak ediyorum.
kolay gelsin

vedide yalınayak dedi ki...

hımm demek ondan. sosyalleşme konusunda acemi olduğunuzdan nerede ne diyeceğinizi bilememeniz.

salça ayıp bir kelime değil. ama kalça deseydim ayıp olurdu belki. demedim ama. zaten niye diyeyim ki, siz salça oldunuz diğeri konumuzla alakasız.

sabrederseniz canım istediğinde yazarım. siz de okursunuz.

müsade ediyorum nasılsa.

burası benim krallığım ;)

Adsız dedi ki...

yaşlılara biraz daha anlayış ve
biraz daha zaman ve imkan tanımak mümkünse öğreniriz elbet..
şimdilik geçmiştekileri okuyorum.

Adsız dedi ki...

aslında şu bir gerçek ki: ben salağın tekiyim. bu yüzden ismimi yazmaya utanıyorum. halbuki salak olmak veya olmamak benim elimde olmadığı gibi, ayıp bir şey de değil. neden utandığımı da bilmiyorum, kendi kendimle çelişkiler içindeyim. yani ismimi yazsam da salak olduğum ortaya çıksa, sonra beni tanıyan onca insan ay bu ne salakmış dese, ben salaklığımdan bir şey mi kaybederim? neden ve enyden korkuyorsam? yani aslında durum gerçekten patolojik. ama ben bir hekime gitmeye de utaniyorum. aman yahu insanın ismi kendisini temsil edecekken, insanın ismini temsil etmeye çalışması ne zormuş, en sonunda insanı isimsiz bırakıyormuş.

M.R.B. dedi ki...

isim, genelden ayrılmak için vardır ve ozeldir, isimsizlik tercih edildiğinde, herkes isimsiz adina konusabilir. bir onceki yorum bu durumu orneklemek icin tarafimdan yazilmistir ve hayali bir isimsiz sahsin dusunceleri kurgulanmistir, gercek hayat ile ilgisi yoktur.

vedide yalınayak dedi ki...

haha :)

Adsız dedi ki...

sevgili kurgucu adsız ya da nam-ı diğer M.R.B,
biraz daha yaratıcı olabilir, zarafet ve letafet sahibi davranabilirdiniz; e zira kurguladığınız şahıs hayali değildir efendim. buna mukabil
zannımca siz de pek gerçek değilsiniz..

not: vedide hanımefendi selamlar..

M.R.B. dedi ki...

"Adsız" kimligi ile yazildiginda olabilecekleden kucuk bir numune gostermek istedim ve inanin ki olabileceklerle mukayese ederseniz son derece zarif ve latif davrandim. birbaskasi, herhangi biri, "Adsız" olarak cok daha kotu seyler yazabilir ve bunlar diger adsızlarla ozdeslestirilebilir.

niyetim kotu olsaydi, sonrasinda aiklama a eklemezdim. siz "ama o ben degilim" diye aciklama yapmaya calisirdiniz, veya calismaz icin icin sinirden kopururdunuz.

gercekligimi tartismam, once neyin gercek oldugunu tanimlamalisiniz.

sonra vedidenin bloguna yazdim, o ne kadar gercek ne kadar sahte oldugumu biliyor, bu durumda sizin zanninizin sinek kanadi kadar kiymeti yok.

bu zanninizdan, internet islerinden pek anlamadiginiz da belli oluyor.

zanlarinizda yanilmayi aliskanlik haline getirmissiniz anlasilan, bu zanninizda da yanildiniz. :)

vedide yalınayak dedi ki...

şimdi diyeceğim ki ey adsız biliyor musun bir ip adresi diye şey var. benim de ailemde onun izini sürme kabiliyetine sahip az denemeyecek çoklukta insan var. google denen mübarek istediğin zaman siteni izliyor sana bilgi veriyor, kim girmiş, kim çıkmış, ne yapmış falan..

:) neyse demeyeyim.

m.r.b. kadar gerçek bir insan daha bulursan, öp de başına koy :)

Adsız dedi ki...

sevgili mrb ve sevgili blog sahibi,
internet işlerinden anlamamak ayıp değil sanırım.. hem, gerçeklik konusu görecelidir, anlaşılan o ki anlaşamadık! bu arada, ip adresi diye bir şey var, anlıyorum da,
bana ulaşıp ne olacak/neden buna ihtiyaç duyuluyor pek bilemedim..?
bu konu, kimseyi incitmek amacı taşımayan biri için tatsız ve ağır.
hayatınızda kolaylıklar..

vedide yalınayak dedi ki...

:) ulaşıp da ne olacak, uzun uzun konuşup durduğum kişinin kim olduğunu öğrenip merakımı gidereceğim. daha ne olsun?

incinmek için bahane aramamalı insan adsız bile olsa. kıymetlidir insan, adsız bile olsa. incinmemelidir, adsız bile olsa. bunun en önemli koruyucusu da kendisi olmalıdır, adsız bile olsa.

:)